Waar is Satan nu?

Een beknopte uitleg van het boek Openbaring, het einde van het tijdperk en het einde van de wereld

Satan is momenteel geketend en gevangen in de bodemloze put.

“Toen zag ik een engel uit de hemel neerdalen, met de sleutel van de afgrond en een grote ketting in zijn hand. En hij greep de draak, de slang van weleer, die de duivel en satan is, en bond hem duizend jaar lang; en hij wierp hem in de afgrond, en sloot het en verzegelde het over hem, zodat hij de volken niet langer zou misleiden, totdat de duizend jaar voltooid waren…” Openbaring 20:1-3

De afgrond is een gruwelijke plek, zelfs voor demonen.

“Want Jezus had de onreine geest bevolen uit de mens te komen… En Jezus vroeg hem: ‘Wat is je naam?’ En hij zei: ‘Legioen’; want vele demonen waren hem binnengedrongen. Zij smeekten Hem niet om hen te bevelen weg te gaan in de afgrond.” Lucas 8:29,30

DE VOLGORDE VAN GEBEURTENISSEN

Nadat Christus in 30 na Christus uit de dood was opgestaan en naar de hemel was gegaan, wachtte Hij geduldig 40 jaar tot de ongehoorzame Hebreeën Hem als Messias aanvaardden. De reden dat Hij wachtte was omdat de Hebreeën:

… geliefd omwille van de vaderen; want de gaven en de roeping van God zijn onherroepelijk. Want zoals u eens ongehoorzaam was aan God, maar nu barmhartigheid betoond bent vanwege hun ongehoorzaamheid, zo zijn ook zij nu ongehoorzaam geweest, opdat zij door de barmhartigheid die u getoond wordt, nu ook barmhartigheid getoond mogen worden. Want God heeft allen in ongehoorzaamheid de mond gesnoerd, opdat Hij aan allen barmhartigheid zou tonen.” Romeinen 11: 28-31

Maar in 70 na Christus liet Christus de hel los op de ongehoorzamen. Hij opende de afgrond en liet de inwonende demonen ontsnappen om ze te verslinden (door oorlog).

“Toen klonk de vijfde engel en ik zag een ster uit de hemel die op de aarde was gevallen; en de sleutel van de bodemloze put werd hem gegeven. Hij opende de bodemloze put en de rook steeg op uit de put, als de rook van een grote oven; en de zon en de lucht werden verduisterd door de rook van de put. Toen kwamen uit de rook sprinkhanen op de aarde en er werd hen macht gegeven, zoals de schorpioenen van de aarde macht hebben. Hen werd verteld dat ze het gras van de aarde geen pijn mochten doen, noch enig groen ding, noch enige boom, maar alleen de mannen die het zegel van God niet op hun voorhoofd hebben.” Openbaring 9: 1-4

De 4 Ruiters van de Apocalyps van 70 na Christus.

Alle kelken (en zegels) in Openbaring waren vloeken die God uitstortte over de ongehoorzame Hebreeën die weigerden Hem te erkennen. De trompetten die samen met de vier Ruiters hun inleidingen bliezen, waren allemaal ontworpen voor die Judaïtische Hebreeën die de Heer kruisigden. Degenen die Hem aanvaardden, ontvluchtten Juda/Judea echter voor het begin van smarten en van de Apocalyps in 70 na Christus.

“Maar als je Jeruzalem omringd ziet door legers, erken dan dat haar verlatenheid nabij is. Dan moeten degenen die in Judea zijn naar de bergen vluchten, en degenen die zich in het midden van de stad bevinden, moeten vertrekken, en degenen die in het land zijn, mogen de stad niet binnengaan.” Lucas 21: 20,21

Kort na Pinksteren namen christenen Jezus’ waarschuwing zeer serieus. Ze begonnen alles wat ze hadden te verkopen met het oog op het verlaten van Juda of Judea.

“Ze begonnen hun eigendommen en bezittingen te verkopen en deelden ze met iedereen, zoals iedereen misschien nodig had.” Handelingen 2:45

Die christelijke Hebreeën die ontsnapten aan de helse LAATSTE DAGEN van het Oude Verbond belichaamden 1) “heel Israël zal gered worden” van Romeinen 11:26 en 2) het gras van de aarde… (het) groene ding… (de) boom van Openbaring 9:4 die niet gekwetst mocht worden.

Bijgevolg waren die christelijke Hebreeën degenen die niet het merkteken van het beest hadden. Hun symbolische aantal in Openbaring is 144.000 (12 stammen in het kwadraat/Vader & Zoon x 1000/veel of 12² x 1000). Degenen met het merkteken van het beest werden vernietigd.

Met andere woorden, er zwerven GEEN VERLOREN STAMMEN van Israël rond. Ze zijn allemaal DOOD. Trouwens, als ze verdwaald zijn, waarom pakken ze dan geen mobiele telefoon en bellen ze iemand. Dit is immers de 21e eeuw. 

De Apocalyps van 70 na Christus was de dag van afrekening voor degenen die de Messias doodden, en het einde van het tijdperk van het Oude Verbond en van Satans heerschappij op aarde.

“Ik ben altijd bij je, zelfs tot het einde van het tijdperk.” Matteüs 28:20

“De god van deze tijd heeft de geest van ongelovigen verblind…” 2 Korintiërs 4:4

Terwijl God de kelken van Zijn toorn over de ongehoorzame Hebreeën goot en het Oude Verbond afsloot, voelde de hele aarde de rimpelingen van de stervende Oude Orde en ervoer de barensweeën van de Nieuwe Orde of het Nieuwe Tijdperk toen de fysieke oorlog zich verspreidde.

“Je zult horen over oorlogen en geruchten over oorlogen. Zie dat je niet bang bent, want die dingen moeten gebeuren, maar dat is nog niet het einde. Want natie zal opstaan tegen natie, en koninkrijk tegen koninkrijk, en op verschillende plaatsen zullen er hongersnoden en aardbevingen zijn. Maar al deze dingen zijn slechts het begin van barensweeën.

“Dan zullen zij jullie verlossen om vervolgd te worden, en jullie zullen doden, en jullie zullen door alle volken gehaat worden vanwege Mijn naam. Op dat moment zullen velen wegvallen en elkaar verraden en haten.

“Vele valse profeten zullen opstaan en velen misleiden. Omdat wetteloosheid toeneemt, zal de liefde van de meeste mensen koud worden. Maar degene die tot het einde volhardt, zal gered worden. Dit evangelie van het koninkrijk zal in de hele wereld gepredikt worden als een getuigenis voor alle volken, en dan zal het einde komen.” Matteüs 24: 6 – 14

Dat einde was niet het einde van de wereld, maar het einde van het Oude Verbond met Satan de Slang als god van deze wereld.

Toen die leeftijd of dat bevel eenmaal ten einde was, zoomde Christus in op die sluwe duivel en liet hem vastbinden en in de afgrond gooien.

Waarom?

Zo zou hij de volken niet meer bedriegen zoals hij de Hebreeën en de wereld misleidde.

“De god van dit tijdperk heeft de geest van ongelovigen verblind, zodat zij het licht van het evangelie niet kunnen zien dat de heerlijkheid van Christus, die het beeld van God is, laat zien.” 2 Korintiërs 4:4

Echter, alleen Satan werd gebonden en in de bodemloze put gegooid. De sprinkhanen of demonen die daaruit werden bevrijd, snuffelen nog steeds rond, als kippen zonder kop of in dit geval zonder hun kop Satan. Met andere woorden, hun vermogen om ravage aan te richten en hun bedrieglijke dapperheid zijn beperkt, maar voor de geestelijk naakten (d.w.z. degenen zonder Christus) pakken ze nog steeds een klap uit, zij het niet zo impactvol als voorheen.

“Want wij strijden niet tegen vlees en bloed, maar tegen vorstendommen, tegen machten, tegen de heersers van de duisternis van deze wereld, tegen geestelijke goddeloosheid op hoge plaatsen.” Efeziërs 6:12

Satans opsluiting is voor een periode van duizend jaar – niet voor letterlijk duizend, net zoals de duizend in het volgende vers ook niet letterlijk is.

“Want elk beest van het bos is van Mij, Het vee op duizend heuvels.” Psalm 50:10

Het woord duizend betekent in deze gevallen veel of een grote hoeveelheid. Het vee op de duizend en eerste en tweede en derde heuvel is niet van iemand anders, ze behoren nog steeds toe aan God.

Met datzelfde begrip is Satan gebonden voor duizend jaar tijd als Christus als Koning over de aarde regeert door de Nieuwe Orde of het Nieuwe Tijdperk, en niemand anders dan God weet wanneer die onbeperkte periode zal eindigen.

Als dat gebeurt, zal God Satan voor een tijdje vrijlaten.

“… hij wierp hem in de afgrond en sloot het en verzegelde het over hem, zodat hij de volken niet langer zou misleiden, totdat de duizend jaar voltooid waren; na deze dingen moet hij voor een korte tijd worden vrijgelaten.” Openbaring 20: 3

Bij zijn ontslag zal het volgende gebeuren.

“Wanneer de duizend jaar zijn voltooid, zal Satan uit zijn gevangenis worden bevrijd en zal hij naar buiten komen om de naties die zich in de vier hoeken van de aarde bevinden, Gog en Magog, te misleiden om hen samen te brengen voor de oorlog; het aantal van hen is als het zand van de kust. En zij kwamen op de brede vlakte der aarde en omringden het kamp van de heiligen en de geliefde stad, en vuur daalde neer uit de hemel en verslond hen.” Openbaring 20: 7-9

De geliefde stad is het geestelijke Nieuwe Jeruzalem, niet het fysieke Oude. Het bestaat uit de heiligen van God of christenen.

“Ik zag de Heilige Stad, het nieuwe Jeruzalem…” Openbaring 21:2

Christus zal ingrijpen in die laatste geestelijke oorlog door “vuur uit de hemel te regenen” om de vijanden van Zijn Bruid, de Kerkvergadering, te vernietigen en door de loop van de geschiedenis af te sluiten, waardoor het einde van de wereld tot stand komt. Zo beschreef Jezus het.

“… op het moment van de oogst zal ik tegen de oogsters zeggen: ‘Verzamel eerst het onkruid en bind ze in bundels om ze te verbranden, maar verzamel de tarwe in mijn schuur.’ Matteüs 13:30

Het onkruid wordt als eerste verzameld. Niet de heiligen.

“Dan zullen wij, die leven en blijven, samen met hen in de wolken worden ingehaald om de Heer in de lucht te ontmoeten, en zo zullen we altijd bij de Heer zijn.” 1 Tessalonicenzen 4:17

“We zullen niet allemaal slapen, maar we zullen allemaal veranderd zijn – in een oogwenk, in een oogwenk, bij de laatste bazuin. Want de bazuin zal klinken, de doden zullen onvergankelijk worden opgewekt en wij zullen veranderd worden.” 1 Korintiërs 15: 21,22

Dan tot slot:

“… de duivel die hen bedrogen heeft (zal) worden in de poel van vuur en zwavel geworpen, waar ook het beest en de valse profeet zijn; en zij zullen dag en nacht gekweld worden tot in eeuwigheid.” Openbaring 20: 7-10

Satans engelen, samen met degenen die niet in Jezus’ Boek des Levens te vinden zijn en degenen die zogenaamd Christus volgen maar Zijn geboden verwerpen, zullen ook deelnemen aan het eeuwige vuur.

“Dan zal Hij ook tot degenen aan Zijn linkerzijde zeggen: ‘Ga van Mij weg, vervloekten, in het eeuwige vuur dat voor de duivel en zijn engelen is bereid…’ Mattheüs 25:41

[Zie Hoe een ware christen te worden en vermijd die eeuwige angst.]

Degenen die Christus volgen en Zijn geboden gehoorzamen, zullen beloond worden.

“Dan zal de Koning tegen degenen aan Zijn rechterzijde zeggen: ‘Kom, jullie die gezegend zijn door Mijn Vader, beërven het koninkrijk dat voor jullie is voorbereid vanaf de grondlegging van de wereld.’ Mattheüs 25: 34

En dan zal Christus alles opnieuw beginnen.

“Toen zag ik een nieuwe hemel en een nieuwe aarde; want de eerste hemel en de eerste aarde zijn voorbijgegaan, en er is geen zee meer.”. Openbaring 21:1

Geen zee meer is symbolisch voor geen afgrond meer, de put waaruit de demonen kwamen.

“De draak stond aan de oever van de zee. En ik zag een beest uit de zee komen.” Openbaring 13:1

Daarom zullen er geen demonische en destructieve krachten meer in de nieuwe aarde zijn om mee te kampen.

“Zalig zijn de zachtmoedigen, want zij zullen de aarde beërven.” Matteüs 5:5

Satan verpletteren door Guido Reni

CONCLUSIE

Satan zit momenteel in de gevangenis, net als een opgesloten maffia don wiens goons amok maken op straat.

Daarom schreef de apostel Paulus het volgende.

“De God van vrede zal satan spoedig onder uw voeten verpletteren.” Romeinen 16: 20

Die verplettering was de verwachte binding van Satan die vervolgens in de afgrond werd geworpen.

“En Jezus zeide tegen hen: ‘Ik zag Satan als een bliksem uit de hemel vallen.’ Lucas 10:18

Na satans verpletterende nederlaag begon de duizendjarige van Christus serieus en is nu in het spel. Ondertussen wordt al een zekere manifestatie van de nieuwe Hemel en de nieuwe Aarde, ter voorbereiding op hun geprofeteerde komende transformatie, tentoongesteld: de Aarde staat nu onder nieuw management, met Jezus die er in de Hemel over regeert door zijn nieuwe uitverkoren volk, ware christenen, die dagelijks Zijn hemelse wil op aarde doen.

“Aan Hem zij heerschappij tot in eeuwigheid. Amen.” 1 Petrus 5:11

“Groot en wonderbaarlijk zijn Uw werken, o Here God, de Almachtige; Rechtvaardig en waarachtig zijn Uw wegen, Koning der volken!” Openbaring 14:3

“Maar jullie zijn een uitverkoren volk… ” 1 Petrus 2:9

Christus brengt Zijn heerschappij tot stand en is aan het werk en bereidt en vervolmaakt een speciale groep mensen, Zijn uitverkorenen, een menigte van elke generatie en elke natie onder de hemel die de Nieuwe VOLMAAKTE Aarde zal beërven die Hij zal voortbrengen, samen met hun Nieuwe VOLMAAKTE Hemellichamen.

“Ik zag, en zie, een grote menigte die niemand kon tellen, uit elke natie en alle stammen en volken en talen, staande voor de troon en voor het Lam, gekleed in witte gewaden en palmtakken waren in hun handen.” Openbaring 7:9

“En hij droeg me weg in de Geest naar een grote en hoge berg, en toonde me de Heilige Stad, Jeruzalem, die van God uit de hemel neerdaalde. Het straalde van de heerlijkheid van God… De volken zullen door haar licht wandelen… De heerlijkheid en eer van de volken zal erin gebracht worden.” Openbaring 21:10,11,24,26

“Er zijn ook lichamen in de hemelen en lichamen op aarde. De heerlijkheid van de hemellichamen is anders dan de heerlijkheid van de aardse lichamen… Zo is het ook met de opstanding van de doden. Onze aardse lichamen worden in de grond geplant als we sterven, maar ze zullen worden opgewekt om voor altijd te leven.” 1 Korintiërs 15:40,42


ADDENDUM 1

De Apocalyps van 70 na Christus, de profeet Daniël en de apostel Johannes

Het hele Nieuwe Testament – inclusief het boek Openbaring – werd geschreven vóór 70 na Christus en moet met die context in gedachten worden gelezen om veel van zijn passages te begrijpen.

“Het samenbrengen van onszelf niet opgeven… en des te meer, als je de dag ziet naderen.” Hebreeën 10:25

“Ik denk dat in het licht van de huidige nood…” 1 Korintiërs 7:25

Daniëls profetieën, die voorlopers en bevestigingen waren van Johannes’ profetieën in Openbaring, hadden ook betrekking op 70 na Christus en niet op een profetische verre toekomst die nog moet gebeuren.

Zij voorspelden de verwoesting van Jeruzalem die God vervolgens aan de keizer van de heidenen (d.w.z. de Romeinse keizer) overdroeg gedurende een periode die 42 maanden duurde = 1.260 dagen = 31/2 jaar = Midden van 7 = Tijd (1), Tijden (2) en Een halve tijd (1/2), en bereikten zijn volledige voleinding in 70 na Christus.

In het midden van de ‘zeven’ zal hij een einde maken aan opoffering en offergave. En in de tempel zal hij een gruwel oprichten die verwoesting veroorzaakt, totdat het einde dat verordonneerd is over hem wordt uitgestort.” Daniël 9:27

Zij zullen in zijn hand gegeven worden tot een tijd en tijden en een halve tijd.” Daniël 7:25

“Zij zullen door het zwaard gedood worden wanneer zij allen door de heidenen tot gevangenen worden gemaakt. En Jeruzalem zal door de heidenen vertrapt worden totdat de tijd van de heidenen vervuld is.” Lucas 21:24

Het was een periode van toorn en oordeel als gevolg van afvalligheid: het aardse en goddeloze Jeruzalem was een geestelijke gruwel geworden, of Babylon.

En op haar voorhoofd stond een naam geschreven, MYSTERIE, BABYLON DE GROTE, DE MOEDER VAN EN GRUWELEN DER AARDE. Openbaring 17:5

De profetische en apocalyptische waarschuwing van de apostel Johannes was vergelijkbaar met die van Daniël.

“Ik kreeg een riet als een meetlat en kreeg te horen: ‘Ga en meet de tempel van God en het altaar, met zijn aanbidders. Maar sluit de voorhof in de buitenwereld uit; meet het niet, want het is aan de heidenen gegeven. Ze zullen de heilige stad 42 maanden lang vertrappen. En Ik zal mijn twee getuigen aanwijzen, en zij zullen 1.260 dagen profeteren, gekleed in zakdoek.’ Het zijn ‘de twee olijfbomen’ en de twee kandelaren, en ‘ze staan voor de Heer van de aarde’.” Openbaring 11:1-4

Over de twee Getuigen wordt gesproken in termen van de twee grote getuigen van het Oude Testament, Mozes en Elia – de Wet en de Profeten.

“De wet en de profeten waren tot Johannes: sinds die tijd wordt het koninkrijk van God gepredikt, en ieder mens drukt erin.” Lucas 16:16

Voorafgaand aan de uiteindelijke vernietiging van Jeruzalem en de tempel, werden de dierenoffers, dagelijks uitgevoerd door de Judaïeten, afgeschaft door Rome, dat vervolgens het beeld of standbeeld van zijn keizer Caligula (Gajus) liet opzetten om te worden aanbeden in de tempel die later werd verlaten door zijn leger in 70 na Christus, samen met Jeruzalem. De meedogenloze zoon van keizer Vespasianus, Titus, leidde dat jaar de oorlog en kreeg voor zijn prestatie een triomftocht: de Boog van Titus.

“Vanaf het moment dat het dagelijkse offer wordt afgeschaft en de gruwel die verwoesting veroorzaakt wordt opgezet...” Daniël 12:11

De apostel Johannes noemde de keizer van Rome eigenlijk het beest.

“Hetbeest werd gevangengenomen, en daarmee de valse profeet die de tekenen voor hem had verricht. Met deze tekenen had hij degenen misleid die het merkteken van het beest hadden ontvangen en het beeld ervan aanbaden.” Openbaring 19:20

Hij gaf het beest ook het nummer 666.

“Laat de persoon die inzicht heeft het getal van het beest berekenen, want het is het getal van een mens. Dat aantal is 666.” Openbaring 13:18

De betekenis van het getal 6 berust op het feit dat de mens op de 6e dag werd geschapen. Daarom is 6 het getal van de mens. En triple 6 of 666 is de mens die zichzelf opblaast van 6 naar de derde graad, 1 graad meer dan Gods dualiteit van Vader en Zoon: zo was de overmoed van de keizer van Rome om zijn macht boven Gods en boven zijn geschapen status te plaatsen.

Daarom kreeg de Caesar door christenen overal de bijnaam de Antichrist, omdat hij de agent van Satan de Draak was, zichzelf boven Jehovah en Zijn gezalfde Jezus plaatste en christenen in zijn hele rijk vervolgde.

“… elk hoog ding dat zich verheft tegen de kennis van God…” 2 Korintiërs 10:5

Zo dienden de profeet Daniël en de apostel Johannes als twee profetische getuigen van de Apocalyps van 70 na Christus.

“Elke zaak moet worden vastgesteld door de verklaringen van twee of drie getuigen.” 2 Korintiërs 13:1

Elke profetie in de Bijbel is al vervuld, behalve die over het einde van de wereld zoals uitgelegd in de hoofdtekst van het bovenstaande artikel.

Bovendien staat het Woord JUDAHITE, niet JOOD, in de Bijbel. Het woord JOOD is een verkeerde vertaling en veroorzaakt nogal wat verwarring over het boek Openbaring, vooral omdat Joden NIET de Hebreeën van de bijbel zijn – alle Hebreeën zijn onherroepelijk dood. Daarom spreekt de bijbel niet over de Joden of over het hedendaagse Israël, maar over de Judaïstische Hebreeën van weleer.

“God is niet de auteur van verwarring…” 1 Korintiërs 14:33


ADDENDUM 2

De datering van het boek Openbaring

[Dit is een fragment uit het artikel van Dr. Kenneth L. Gentry, Jr. The Book of Revelation and Eschatology]

Ik ben van mening dat Openbaring werd geproduceerd vóór de dood van Nero in juni, 68 na Christus, en zelfs vóór de formele betrokkenheid van de Oorlog van Judea door Vespasianus in de lente van 67 na Christus. Mijn standpunt is dat Openbaring is geschreven in 65 of 66 na Christus. Dit zou zijn na het uitbreken van de Neronische vervolging in november 64 en vóór de inzet van Vespasianus’ troepen in de lente van 67. […]

Flavius Josephus, de Judaïtische tijdgenoot van Johannes, wijst er duidelijk op dat Julius Caesar de eerste keizer van Rome was en dat hij achtereenvolgens werd gevolgd door Augustus, Tiberius, Gaius, Claudius en Nero (Oudheden 18; 19). We ontdekken deze opsomming ook in andere nabije tijdgenoten van Johannes: 4 Ezra 11 en 12; Sibillijnse Orakels, boeken 5 en 8; Barnabas, Brief 4; Suetonius, Levens van de Twaalf Caesars; en Dio Cassius’ Romeinse geschiedenis 5.

De tekst van Openbaring zegt van de zeven koningen dat “er vijf gevallen zijn”. De eerste vijf keizers zijn dood, schrijft Johannes. Maar het vers gaat verder met te zeggen “men is”. Dat wil zeggen, de zesde regeert dan, zelfs zoals Johannes schreef. Dat zou Nero Caesar zijn, die de keizerlijke macht overnam na de dood van Claudius in oktober 54 na Christus en keizer bleef tot juni 68 na Christus.

Johannes vervolgt: “De ander is nog niet gekomen; en als hij komt, moet hij een korte ruimte blijven.” Toen de Romeinse Burgeroorlogen uitbraken in opstand tegen hem, pleegde Nero zelfmoord op 8 juni 68 na Christus. De zevende koning was ‘nog niet gekomen’. Dat zou Galba zijn, die in juni 68 na Christus aan de macht kwam. Maar hij zou slechts een ‘korte ruimte’ voortzetten. Zijn heerschappij duurde slechts zes maanden, tot 15 januari 69 na Christus.

Zo zien we dat terwijl Johannes schreef, Nero nog leefde en Galba in de nabije toekomst opdoemde. Openbaring kan niet geschreven zijn na juni 68 na Christus, volgens het interne politieke bewijs. Lees hier meer.


P.S. Satan mag dan in de afgrond zijn, zijn nalatenschap gaat door. Zie De Davidster? en Jodendom of Farizeïsme.

Lees ook: Jezus was geen Jood

Lees ook: Het Chosen People Syndroom

Dit bericht is geplaatst in AshkeNazi, Ashkenazim, Deep state, Geschiedenis, Illuminati, Israel, Joden, Politiek, Rothschild, Satan, Vaticaan, Zionisten. Bookmark de permalink.

Geef een antwoord

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.