Jezus was geen Jood

Jezus werd geboren in Bethlehem, bracht zijn jeugd door in Egypte en verhuisde tijdens zijn puberjaren en vestigde zich in Galilea, waar hij het grootste deel van zijn volwassen jaren woonde, tot het begin van Zijn bediening op dertigjarige leeftijd.

“De menigte antwoordde: ‘Dit is Jezus, de profeet uit Nazareth in Galilea.'” Matteüs 21:11

Al met al was Hij in de eerste plaats de Zoon van God, maar in het vlees was Hij een Hebreeër uit de stam Juda: vandaar een Judaïet of Judeeër, geen Jood.

“… zie, de Leeuw die van de stam Juda komt, de Wortel van David…” Openbaring 5:5

WIE IS EEN JOOD?

Het woord “Jood” ontstond pas in het jaar 1775. De moderne connotatie verwijst naar iemand die een geloof volgt en aanhangt dat vergelijkbaar is met dat van de Farizeeën van Juda, maar niet van de stam van Juda is. Met andere woorden, Joden zijn mensen uit andere naties dan de 12 Hebreeuwse stammen die een religie beoefenen die bekend staat als jodendom / farizeïsme, de doctrine van de farizeeën.

Het lijkt veel op degenen die in Christus geloven en christenen worden genoemd, ter ere van Degene die ze volgen, en hun religie staat bekend als het christendom, de leer van Christus. Als men zou zeggen dat alle christenen judaïeten zijn omdat Christus tot de stam Juda behoorde, zou dat een misvatting zijn. Op vrijwel dezelfde manier zijn Joden geen Judaïeten.

In feite is de religie die bekend staat als het jodendom eigenlijk farizeïsme. Het Jodendom – zoals het betrekking heeft op het Farizeïsme – is een verkeerde benaming omdat het noch de leer van Juda is, noch de leer die Christus praktiseerde, dus geen Abrahamitisch geloof.

Het is de heidense leer van de Farizeeën van weleer, een kwade geloofsbelijdenis die zij uit hun Babylonische ballingschap meebrachten. Het volgt niet de waarheid van de Bijbel, noch van het Oude Testament, noch van het Nieuwe. De centrale leerstellingen zijn te vinden in een boek genaamd de Talmoed (de echte satanische verzen), een boek vol wereldse tradities, leugens en bijgeloof.

“De Babylonische Talmoed is gebaseerd op de mystieke religieuze praktijken van de Babyloniërs die werden geassimileerd door de Judaïstische rabbijnen tijdens hun Babylonische ballingschap rond 600 voor Christus.C.,” schreef Edward Hendrie in Het oplossen van het mysterie van Babylon de Grote. “De rabbijnen gebruikten toen deze occulte tradities in plaats van het woord van God.”

En daarom berispte Jezus voortdurend de Farizeeën:

“Je behoort tot je vader, de duivel,en je wilt de verlangens van je vader uitvoeren. Hij was vanaf het begin een moordenaar, die niet vasthield aan de waarheid, want er is geen waarheid in hem. Als hij liegt, spreekt hij zijn moedertaal, want hij is een leugenaar en de vader van de leugen.” Johannes 8:44

“Je hebt de geboden van God losgelaten en houdt vast aan menselijke tradities.” Marcus 7:8

“Want gij hebt de sleutel tot kennisweggenomen.” Lucas 11:52

“Jullie slangen, jullie addergebroed, hoe zullen jullie ontsnappen aan de zin van de hel?” Matteüs 23:33

WAT IS HET WOORD IN DE NIET-VERTAALDE BIJBEL?

In zowel het Oudtestamentische Hebreeuws als het Nieuwtestamentische Grieks wordt het te vertalen woord altijd bedoeld als Juda of Judaïet(en), van de fysieke stam en stam van Juda. En Joden van vandaag zijn niet van de stam van Juda.

Hebreeuwse woorden in de Oudtestamentische Bijbel: 1) Yehuwdah: Jehudah of Juda 2) Yehuwdiy: Jehudite of Judahite.

Griekse woorden in de Nieuwtestamentische Bijbel: 1) Iouda: Jehudah of Juda 2) Ioudaios: Jehudite of Judaïet, of behorend tot Jehudah/Juda.

Vóór 1775, toen de Engelse taal nog in de kinderschoenen stond, werd IEWE gebruikt om deze woorden te vertalen. In tegenstelling tot het woord Jood werd het uitgesproken als Yee-hoo-wee, waarbij het zijn best deed om het oorspronkelijke Hebreeuwse fonetiek van Ye-hu-wdiy te imiteren.

Volgens de in Joden geboren historicus Benjamin H. Freedman, auteur van Facts Are Facts:

“De bekendste 18e-eeuwse edities van het Nieuwe Testament in het Engels zijn de Rheims (Douai) Edition en de King James Authorized Edition. De Rheims (Douai) vertaling van het Nieuwe Testament in het Engels werd voor het eerst gedrukt in 1582, maar het woord ‘Jood’ kwam er niet in voor.

De King James Authorized vertaling van het Nieuwe Testament in het Engels begon in 1604 en werd voor het eerst gepubliceerd in 1611. Het woord ‘Jood’ kwam er ook niet in voor. Het woord ‘Jood’ verscheen in beide bekende edities voor het eerst in hun 18e-eeuwse herziene versies.

“Toen het woord ‘Jood’ voor het eerst in de Engelse taal werd geïntroduceerd in de 18e eeuw, was de enige implicatie, gevolgtrekking en insinuaties ‘Judeaans’. Tijdens de 18e, 19e en 20e eeuw creëerde een goed georganiseerde en goed gefinancierde internationale ‘pressiegroep’ echter een zogenaamde ‘secundaire betekenis’ voor het woord ‘Jood’ onder de Engelssprekende volkeren van de wereld. Deze zogenaamde ‘secundaire betekenis’ voor het woord ‘Jood’ heeft geen enkele relatie met de 18e-eeuwse oorspronkelijke connotatie van het woord ‘Jood’. Het is een verkeerde voorstelling van zaken.

“De huidige algemeen aanvaarde secundaire betekenis van het woord ‘Jood’ is fundamenteel verantwoordelijk voor de verwarring in de geest van christenen met betrekking tot elementaire leerstellingen van het christelijk geloof. Het is vandaag de dag ook in zeer grote mate verantwoordelijk voor de verwatering van de toewijding van talloze christenen voor hun christelijk geloof.

“Christenen van vandaag worden steeds meer gewaarschuwd waarom de zogenaamde of zelfbenoemde ‘Joden’ over de hele wereld gedurende drie eeuwen ontelbare sommen geld hebben uitgegeven om de fictie te fabriceren dat de ‘Judeeërs’ in de tijd van Jezus ‘Joden’ waren in plaats van ‘Judeeërs’, en dat ‘Jezus een Jood was’.” Zie hoe de Asjkenazische Joden het Westen veroverden

De gedwongen evolutie van het woord ‘Jood’ is vergelijkbaar met de evolutie die het woord ‘Homo’ overkwam. Gay=Merry werd Gay=Homosexual. Probeer iemand die gelukkig is (en die geen homoseksueel is) te vertellen dat je blij bent dat hij zo ‘homoseksueel’ is en kijk wat er gebeurt.

Een ander voorbeeld is wanneer veel christenen tegenwoordig omgaan met een Jood die ze net hebben ontmoet, hun onmiddellijke reactie is om te zeggen: “O, Jezus was ook een Jood.” Wat ze onbewust zeggen is: “O, Jezus was ook een Farizeeër.”

O, de godslastering!

Een woord is wat het is volgens de betekenis van zijn tijd. Het woord “Jood” is tegenwoordig zo diepgeworteld in het beschrijven van iemand die het farizeïsme (of jodendom) volgt, dat het volledig is ontdaan van zijn oorspronkelijke betekenis. Vandaar dat het niet langer een Judaïet of Judea beschrijft.

Daarom moet het uit de vertaalde bijbel worden geschrapt.

“God is niet de auteur van verwarring…” 1 Korintiërs 14:33

OUDTESTAMENTISCHE BEKEERLINGEN

Van de 12 Hebreeuwse stammen was Juda de meest trouwe en de meest actieve in het maken van bekeerlingen, vooral nadat ze samenwerkten met de Levieten.

“Want de Levieten verlieten hun voorsteden en hun bezittingen en kwamen naar Juda en Jeruzalem: want Jerobeam en zijn zonen hadden hen afgeworpen van het voltrekken van het priesterambt aan de HEERE.” 2 Kronieken 11:14

Hun bekeerlingen werden bekend als de proselieten (d.w.z. degenen die tot Jehovah, de God van Juda, baden).

“Judaïeten en proselieten…” Handelingen 2: 11

De andere 10 stammen, gezamenlijk bekend als Israël, scheidden zich af van Juda en deden altijd kwaad in Gods ogen.

“Efraïm verheft mij met leugens, en het huis van Israël met bedrog: maar Juda regeert toch met God, en is trouw aan de heiligen.” Hosea 11:12

Dus terwijl Juda de priesters hielp bij de uitvoering van hun ambt, koesterde Israël zich in het kwaad. Zo werd Juda degene die de fakkel van Gods licht naar de volken droeg.

Een proces dat zou culmineren in de komst van Jezus de Christus en Zijn kerkvergadering. Omdat, net als de christelijke kerk, de Joodse Hebreeuwse natie een bekeringsnatie was die wilde dat mensen over de hele wereld de ware God van het universum zouden kennen en tot hen zouden bidden; ook al was het bekeringsproces op een gegeven moment totaal verdorven geraakt door de farizeïsche leringen. Laten we Jezus horen:

‘Wee u, schriftgeleerden en farizeeën, huichelaars! want gij zee en land om één bekeerlingte maken , en wanneer hij gemaakt is, maakt gij hem tweevoudig meer het kind des hels dan uzelf.’ Matteüs 23:15

De bekeerlingen van Juda verspreidden zich over de hele wereld, inclusief plaatsen als Efeze en Damascus, zoals vermeld door de apostel Paulus in het boek Handelingen. Degenen die zich bekeerden, werden op wonderbaarlijke wijze geen Judaïeten en Hebreeën. Hoe kan iemand?

De proselieten beleden alleen de God van Juda te aanbidden en zich aan de verschillende regels van het geloof te houden. Ze behielden hun eigen culturen en identiteiten, net als alle naties die zich tot het christendom bekeerden.

Dienovereenkomstig was zelfs de profeet Obadja zelf een bekeerling. Hij was een Edomiet, geen Hebreeër. Nu was Edom (of Esau) de broer van Jakob (of Israël).

Dus waarom koos God een Edomitische prediker en geen Hebreeër om naar de Edomieten te gaan?

Omdat God heel goed weet dat een profeet nooit in zijn eigen huis wordt geaccepteerd. Vraag het Jezus. En omdat God wilde dat Edom zou betalen voor wat hij zijn broer Jakob had aangedaan, riep Hij een Edomitische profeet op om hen te waarschuwen, wetende dat de profeet van eigen bodem zou worden afgewezen. Anders zou hij een Israëliet hebben gestuurd, zoals hij deed met Jona de Hebreeër in Nineve (Het huidige Irak), waar ze allemaal berouw hadden (en zich bekeerden en later bekend werden als Karaïeten of Karaïtische Joden) tot Jona’s ergernis.

Zoals verwacht kwamen de Edomieten niet tot inkeer en ondergingen de gevolgen. Ze werden volledig weggevaagd.

“Ezau heb ik gehaat, en ik heb zijn heuvelland in een woestenij veranderd en zijn erfenis nagelaten aan de woestijnjakhalzen.” Maleachi 1:3

Met erfenis bedoelde God nakomelingen.

“Kinderen zijn een erfenis van de HEERE.” Psalm 127:3

God deed hetzelfde met de Hebreeën. Hij zond hen een van henzelf, Jezus, zodat Hij wraak kon nemen voor alle profeten die zij hadden gedood, inclusief Jezus. Een wraak die plaatsvond in 70 na Christus toen God het Romeinse leger stuurde om de Hebreeuwse natie, Jeruzalem en de tempel te vernietigen.

Die wraak staat bekend als de Apocalyps, de Verdrukking, het Armageddon, de Verwoestingen het Einde van het Tijdperk van het Oude Verbond en van Satans heerschappij over de aarde, zoals geprofeteerd door Christus in de Evangeliën en door Johannes in het hele boek Openbaring, en zoals opgetekend door historicus Flavius Josephus in De Oorlogen van de Judaïeten. Een wraak die het hele Hebreeuwse ras wegvaagde, behalve degenen die zich tot het christendom bekeerden en van tevoren vluchtten.

“Jezus wendde zich om en zeide tot hen: ‘Dochters van Jeruzalem, ween niet om mij; huil voor jezelf en voor je kinderen.'” Lucas 23:28

“Maar hij antwoordde: ‘Zie je al die gebouwen? Ik zeg je de waarheid, ze zullen volledig worden gesloopt. Er zal niet één steen op de andere worden achtergelaten!'” Matteüs 24: 2

“Maar als je Jeruzalem omringd ziet door legers, erken dan dat haar verlatenheid nabij is. Dan moeten degenen die in Judea zijn naar de bergen vluchten, en degenen die zich in het midden van de stad bevinden, moeten vertrekken, en degenen die in het land zijn, mogen de stad niet binnengaan.” Lucas 21: 20,21

“Waarlijk, ik zeg je, deze generatie zal zeker niet sterven totdat al deze dingen zijn gebeurd.” Matteüs 24:34

“Zij zullen door het zwaard gedood worden wanneer zij allen door de heidenen tot gevangenen worden gemaakt. En Jeruzalem zal door de heidenen met voeten getreden worden totdat de periode van de heidenen vervuld is.” Lucas 21:24

“En ik ben zeker altijd bij je, tot het einde van het tijdperk.” Matteüs 28:20

“En hun dode lichamen zullen liggen in de straat van de grote stad die mystiek Sodom en Egypte wordt genoemd, waar ook hun Heer werd gekruisigd.” Openbaring 11:8

Het Romeinse leger en de Hebreeuwse genocide in Jeruzalem 70 na Christus

Daarom zijn de Hebreeuwse Stammen er niet meer. Ze kunnen en zullen ook niet “gevonden” worden, omdat ze niet verloren zijn, ze zijn dood – hun landerfgoed begraven met hen.

“De HEERE was heel boos op Israël en verwijderde hen uit zijn zicht… En de HEERE verwierp al het zaad van Israël, enkwelde hen, en bevrijdde hen in de hand van spoilers, totdat Hij hen uit zijn zicht had geworpen. 2 Koningen 17:18,20

“En Ik zal in de steden van Juda en in de straten van Jeruzalem de stem van de vreugde en de stem van blijdschap, de stem van de bruidegom en de stem van de bruid tot zwijgen brengen, want het land zal een verspilling worden.” Jeremia 7:34

“Vanaf het moment dat het dagelijkse offer wordt afgeschaft en de gruwel die verwoesting veroorzaakt wordt opgezet…” Daniël 12:11

“Zie, uw huis wordt u verlaten!” Matteüs 23:38

De christelijke Hebreeën die ontsnapten aan die helse LAATSTE DAGEN van het Oude Verbond hadden echter niet het merkteken van het beest en belichaamden “heel Israël zal gered worden” van Romeinen 11:26. Hun symbolische aantal in Openbaring is 144.000 (12 stammen in het kwadraat /Vader en Zoon x 1000 / veel of 12² x 1000). Degenen met het merkteken van het beest werden vernietigd.

Met andere woorden, er zwerven GEEN VERLOREN STAMMEN van Israël rond. Ze zijn allemaal dood. Trouwens, als ze verdwaald zijn, waarom pakken ze dan geen mobiele telefoon en bellen ze iemand. Dit is immers de 21e eeuw. 

Tegenwoordig zijn degenen die bekend staan als Joden in feite de niet-Semitische en niet-Israëlitische Ashkenazim, Sefardim en Samaritanen, die zich in latere tijden aansloten bij kleine aantallen andere rassen die zich bekeerden tot het Jodendom / Farizeïsme: Polen, Russen, Oekraïners, Duitsers, enz. Deze laatsten vormen een minderheid die bekend staat als Europese Joden die, in combinatie met de Ashkenazim, een meerderheid vormen tegen de Samaritaanse, Sefardische en Afrikaanse joden met een donkere huidskleur.

Geen van deze verschillende groepen kan beweren dat ze hun afkomst herleiden tot Abraham, Jakob of Juda. Met andere woorden, zij zijn niet de uitverkoren Hebreeën van de Bijbel met wie God het Oude Verbond had, en kunnen daarom het land Palestina – dat zij hebben gestolen – niet claimen als hun Abrahamitische erfenis. En het doen herleven van de dode Hebreeuwse taal na eeuwen in de vuilnisbak van de vergetelheid, om het een officiële taal te maken in het moderne Israëls, zal die feiten niet veranderen, net zoals het parkeren van een Subaru in een Lamborghini-dealer hem niet in een Veneno Roadster zal veranderen.

JEZUS EN HET HUIS VAN JUDA

“De scepter zal niet van Juda afwijken, noch van de staf van de heerser tussen zijn voeten, totdat Silo (Messias) komt, En voor hem zal de gehoorzaamheid van de volken zijn.” Genesis 49:10

Grote Jezus

Jezus de Messias werd herhaaldelijk de Zoon van David genoemd, die zelf een afstammeling was van Abraham, Isaak en Jakob.

“Hij riep: ‘Jezus, Zoon van David, ontferm U over mij!'” Lucas 18:38

Nu was David ook de Eerste Koning van de stam Juda, na de eerste afsplitsing van de andere stammen.

“En de mannen van Juda kwamen, en daar zalfden zij David tot koning over het huis van Juda.” 2 Samuël 2:4

Omdat Jezus werd geboren uit de afstamming van David, noemden mensen van zijn tijd Hem Zoon van David omdat ze wisten dat alleen een zoon van David op de troon kon zitten.

“De dagen komen, verklaart de Heer, wanneer ik voor David een rechtvaardige tak zal opwekken, een Koning die wijs zal regeren en zal doen wat rechtvaardig en juist is in het land. In zijn dagen zal Juda gered worden en zal Israël in veiligheid leven. Dit is de naam waarmee hij genoemd zal worden: De Heere Onze Rechtvaardige Verlosser. Jeremia 23:5-6

Zo moest de verwachte Koning ook een Verlosser zijn. En een Heiland brengt altijd Verlossing. Daarom zei Jezus:

Redding is van Juda.” Johannes 4:22

Maar in elke bijbel wordt dat vers vertaald als “Redding is van de Joden”. Laten we naar het oorspronkelijke Griekse woord gaan, Ioudaios, dat letterlijk vertaald betekent “Behoren tot Juda – Van de stam Juda.” Joden behoren tegenwoordig echter niet tot de stam Juda.

En dat is uiterst belangrijk, omdat Jezus wist waarom Hij Juda zei en niet Levi of Efraïm of een van de andere stammen, zelfs niet Jakob of Israël. Hij kondigde de vervulling aan van elke oudtestamentische profetie over Zichzelf, inclusief de profetie van Micha die enige tijd in de periode 737-696 voor Christus werd verkondigd:

“En gij, Bethlehem Ephrata, zijt een kleintje te midden van de duizenden Van Juda: uit u zal hij tot Mij komen, die de heerser in Israël zal zijn, en Zijn heengaan is van het begin, van de dagen der eeuwigheid.” Micha 5:2

En dat was de reden waarom Jezus tegen de Samaritaanse vrouw zei: “De redding is van Juda.” Wat Hij haar eigenlijk vertelde was: “De Samaritanen en de Judaïeten kunnen dezelfde God aanbidden en hetzelfde geloof delen, maar de redding is van Juda.”

Jezus, Zelf de redding, werd geboren uit de Maagd Maria in Bethlehem, Juda (en werd gekruisigd in Jeruzalem, Juda). En alleen Jezus’ heengaan kan vanaf het begin zijn geweest, vanaf de dagen van de eeuwigheid, omdat Hij door de Heilige Geest werd ontvangen en Emmanuel was, God met ons (De vleesgeworden God).

“Zie, een maagd zal met kind zijn en een zoon voortbrengen, en zij zullen zijn naam Emmanuel noemen, die geïnterpreteerd wordt als God met ons.” Matteüs 1:23

Mozes

Bovendien hielden de Judaïeten zich aan Gods verbond met Mozes door een lam te slachten en te eten voor Pesach. Jezus voerde het uit met zijn discipelen. Het lam werd gedood en opgegeten in een privéwoning.

Het offer van het Paaslam in het Hebreeuwse huis was Gods verbond met elk individueel oud Hebreeuws, en daarom vervulde Jezus het met zijn discipelen om het Nieuwe Verbond te introduceren.

“Vertel de hele gemeenschap van Israël dat op de tiende dag van deze maand ieder mens een lam moet nemen voor zijn gezin, één voor elk huishouden.” Exodus 12:3

Joden doden tegenwoordig geen lam voor Pesach in hun huizen om het oude verbond levend te houden, en de meesten van hen volgen de Talmoed, een door de mens geïnspireerd boek vol Babylonisch bijgeloof. Daarom laten dergelijke praktijken van hun kant zien hoe verschillend hun geloof is in vergelijking met het geloof dat Jezus praktiseerde.

CONCLUSIE

Het woord “Jood” zoals we het vandaag de dag begrijpen, staat NIET in de Bijbel.

Het is volledig uitgehold uit zijn “Judea” of “Judahite” betekenis, omdat de bekeerde rabbinisten die het hebben gekaapt niet van de stam Juda zijn. Zie hoe de Asjkenazische Joden het Westen veroverden.

“Judaïeten en proselieten…” Handelingen 2: 11

Het enige wat het doet is verwarring creëren in de christelijke geest, wat precies is wat de demonische krachten willen om christenen te ontzetten als het nieuwe uitverkoren volk – uitverkoren om lief te hebben en goed te doen – en Christus te belasteren als een farizeeër.

“God is niet de auteur van verwarring…” 1 Korintiërs 14:33

Wat deze vorstendommen van de hel ook doen, Jezus blijft wie Hij is en wie Hij altijd was, een ware Judaïet, de verwachte Koning en Messias, de Redding die van Juda zou komen.

Wij christenen moeten echter ons deel doen: verwijder het woord “Jood” uit de vertaalde bijbel en vervang het door Judaïet, zodat de hele wereld kan weten dat Jezus GEEN Jood was.


ADDENDUM

Gepubliceerde Bijbelmanipulatie

In alle momenteel gepubliceerde bijbels is het woord “Jood” wat er wordt afgedrukt. In de New King James-versie uit 1985, gepubliceerd door Thomas Nelson, Inc., is er echter een flagrante discrepantie:

“… de Judeeërs, die beiden de Heer Jezus en hun eigen profeten hebben gedood en ons hebben vervolgd; en zij behagen God niet en zijn in strijd met alle mensen.” 1 Tessalonicenzen 2:15

Dat is de enige plaats in die versie waar het woord Ioudaios terecht wordt vertaald als Judeeër in plaats van het opvallende woord Jood.

Wat de volgende vragen oproept:

Hebben Joden Thomas Nelson, Inc. omgekocht om het te doen? Zo ja, wat hadden ze te winnen? En weten de redacteuren van Thomas Nelson, Inc. eigenlijk wel dat het woord Jood NIET in de bijbel voorkomt?

Al met al is het gewoon opzettelijke manipulatie. Omdat, simpel gezegd, hetzelfde Griekse woord Ioudaios vreemd genoeg op twee verschillende manieren wordt vertaald in die versie.

En de enige plaats waar het anders is, is in dat zeer ongemakkelijke en cruciale vers waar we als schapen naar de slachtbank worden geleid, om “Joden” (van vandaag, natuurlijk) voor te stellen als niet in strijd met alle mensen en niet de moordenaars van onze Heer; terwijl de “Judeeërs”, van de stam Juda, de werkelijke tegengestelden waren die de Heer kruisigden en christenen vervolgden.

Toch, in andere verzen waar het woord Jood overal wordt gehandhaafd, worden de Talmoedische Rabbinisten (ook bekend als Nep-Hebreeën of Joden) gezien als de Hebreeën van weleer – een verduisterde benaming die vol zit met voordelen voor hen, waaronder de diefstal van Palestina om het hedendaagse Israël te creëren.

Bijgevolg, ja, de redacteuren van Thomas Nelson, Inc. weten dat het Woord Jood NIET in de Bijbel voorkomt, en toch blijven ze het gebruiken. Ontdek meer Slechte vertalingen.

Dit bericht is geplaatst in AshkeNazi, Geschiedenis, Joden, Jongeren, Maatschappij, Politiek, Zionisten. Bookmark de permalink.

Geef een antwoord

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.